tisdag 31 mars 2009

Rugby landslaget

090327-29

Var altså på läger med landslaget ny coach (min klubb coach) ny manager (som inte var där) och mycket nytt i allmänhet även för mig som är ny i dessa sammanhang.

I och med att det var nytt för många i ledningen så var förberedelserna inför och allt runt omkring lägret inte så bra. Men det kan bara bli bättre härifrån samtidigt som jag igentligen bara är där för att träna och spela så jag försökte fokusera på det.

Till själva lägret var det ganska mycket återbud skador, sjukdom, club comittments, familjegrejor, job comittmnets etc plus en del skador under helgen vilket gjorde att ganska många fic känna på hur det känns att träna och spela med landslaget vilket är en jätte bra erfarenhet så att man vet vad som krävs för att vara med där.

Själva träningen bestod av 2 pass på lördag, på förmiddagen koncetrart på anfall och försvar i broken play detta var fullkontakt och enligt alla så skulle man bli trött av det här men jag kände mig riktigt fräsch även om jag kände av min krasslighet från tidigare i veckan, själva passet gick bra för egendel tycker jag. Andra passet på lördag var lugnare med fasta situationer och då framförallt inkast efter som dessa inte funkade i höstas. Dessa gick bra både för laget och för min egendel gick det mkt bra.

Söndag var det ett lätt pass på morgonen med mer fasta situationer framförallt avsparkar och inkast och en del lätta klungor. Sen så var det match mot dansken kl 1300 vi spelade 1x40 och 2x20 jag fick spela 60 min. Första 10 gick i riktigt högttempo men man kom in i det efter ett tag. Första halvlek gick okej för egendel, det blev bättre och bättre. Sista 20 som jag även spelade var min bästa period i matchen, satte mina tacklingar och forcerade lite turnovers. Dansken vann för övrigt med ca 25 poäng mot 8.

Allt som allt var det mycket roligt att vara med och spela. Jag misstänker att jag ligger på gränsen till att få åka med till landskampen mot Holland, vi ska få besked i dagarna så nu håller jag tummaran kurerar mig från krasslighet innan det blir hårdkörning.

Inga kommentarer: