tisdag 10 mars 2009

Jävla förbannande snö

090310

Uppvärmning 1k jogg ca 6min plus lite mobility drills.

Sen
4x1k löpning med 2min vila mellan varje

tider: 4:28, 4:13, 4:52, 4:37

Detta i trängspåren på Hunneberg som har 1000m skyltar på alla slingor och jag sprang 5k slingan. 1a och 4e sträckan är ganska kuperade de i mitten ganska plana, Efteråt fick jag veta av en herre där uppe att sista 1k inte är exakt utan det fattas ca 100-150m, så nästa gång kör jag den baklänges så uppvärmingen blir kortare. Det som gjorde mest för min tid var den jävla snön som jag trodde smält bort men den packade snön under fd skidspår hade inte smält helt uppe på berget där det är lite kallare. Det gjorde nog ganska mycket på tiderna då man inte kan ta fart utan bara halkar runt.

Jag vill ju ligga minst en minut snabbare på de här tiderna. Ska testa igen om ett par veckor då snön är helt borta. Ska även springa lite 500ingar då de är utmärkta på första 1k.

1 kommentar:

AnnaHector sa...

Jag alskart Linus! For hoppningsvis blir jag inspererad att sparka mig sjav i rova.
Jag ser verklgen fram emot dtta eftersom jag hoppas att du tar fram til forfattar skalle nar de ar dags for rugby matcher och de blir lite mer fakta om hela laget kanske?? (hoppas) De hade de varit de ultmata sattet for mig att vara riktigt uppdaterad och inte sakna de sa mycket. Kram