onsdag 4 mars 2009

Håckes Cup

090228-090301

Lördag

Red Saints
Vi började spela mot Red Saints den förmodade svåraste matchen i gruppen. Vi spelade inte speciellt bra men OK vi vann till slut med 19-12.

Wexiö
Hemmalaget var inte speciellt bra, vi fick en tidig ledning och jag gick av ganska fort då jag fått en lättare lårkaka i första matchen plus ett äckligt skrapsår av det dåliga konstgräset. Vi vann med 35-5

Helsingborg
En av våra bättre matcher under turneringen den absolut bästa på lördagen, fick en smäll till på låret och en på ankeln, matchen var den mest fysiska dittills, vi spelade mycket bra försvar och motståndrana var knappt över på våran halva. Vi vann med 24-0

Detta innebar att vi vann vår grupp och gick till kvart, på lördagkväll så käka vi middag ihop med laget, hade ett +/- möte samt gick vidare till Klubblokalen och samkväma mde övriga lag samt tog ett par kalla, inget överdrivet dock.

Söndag

Kvart Malmö
Vi sprang sönder dessa samtidigt som vi inte gjorde mer än vad som krävdes, jag gick av ganska tidigt för att spara mig då skadorna från gårdagen kändes, anklen och låret blev bättre ju längre dagen gick men skrapsåret på knät värkte som fan då det antgligen blivit inflamerat. Vi vann med 41-5

Semi Trojan
En otroligt bra genomförd match de hade inte en suck. Vi spelade med stort tålamod tog det lungt och satte in en stöt i precis rätt läge, de var inte i närheten av våran planhalva. Vi vann med 26-0

FINAL Enköping
Alla sa innan att det var de två överlägset bästa lagen som var i final och Enköping som har varit i final i 15manna de senaste 4-5 åren och är regerande svenska 7manna mästare sen 2år samt har mycket mer rutin än vad vi har. Som ni redan förståt så förlorade vi men vi spelade bra mycket bättre mot dem än några andra och pressade dem som inga andra gjort om vi bara hade kunnat hänga med mer i början så hade det kunant bli intressant. Förslut 31-5

Sammanfattningsvis kan man säga att det var jävligt roligt att spela och att det gick så bra. För min egendel så märker jag att jag spelar mycket bättre i de matcehr det gäller nåt kom upp i någlunda kapacitet först mot semi och final.

Fysiskt sett kändes det oförskämt bra, synd att jag drog på mig en del småskador som hämmade mig litegranna, kul dock att i fainalen som spelas 2x10min istället för 2x7 samt var spelad i ett mycket högre tempo än de andra mtcherna så kände jag att jag hela tiden hade mer att ge även fast jag andades kraftigt. Crossfit works.

Skall försöka uppdatera med lite bilder eller ev video.

Inga kommentarer: