torsdag 12 mars 2009

Olika slags ryck

090311

Uppvärmning Utökad burgener WU.

Körde klssask burg wu plus lite övningar jag lärde mig på Lidköpings TLK, samt en del snatch balance och sotts press. Allt med tom stång. Sotts pressen har jag jävligt svårt för, har för dålig flexibilitet skall köra dessa lite mer i min uppvärmning.

Power snatch50-55-60f-60-65f-65f

Var jävligt nära att ta 65 men borde nog gått på 62.5 istället. Nästa gång skall jag köra lite volym på 50kg och gå riktigt djupt. Borde även köra OH böj, hehe när man tänker på det så är det mycket man vill köra.

TGU 24kg 3/3

Testade mest hur knät kändes samt lite teknik som kikat på mainsite.

KB snatch 24 kg 12/12, 11/11, 9/9, 12/12, 8/8
tot 104 snatchar och 60s vila mellan setten

Tredje setten så hade jag för mycket svett och kunde inte hålla kvar och i sista settet så drog skinnet i handen så jag la ner. Är ganska nöjd ändå faktiskt 3e och 5e settet kan höjas och så vill jag ha en höjningen överlag till nästa pass med 2-4 reps per sett. Man börjar faktisks flåsa här inte så det blir jobbigt men man andas.

Ryska svingar 40kg 5x10 60s vila

Halvjobbigt man flåsar en del och tappar hipdriven mot slutet i setten men hel ok.

Överlag ett ok pass hade tänkt att köra lite k2e men blev inget med det. Nu är det rugby ett par dagar.

Inga kommentarer: