måndag 31 augusti 2009

Rugbyklubbens starkaste man

090829

Är inte jag. Jag är klenast eller jämnsvag om man ser till reslutaten.

Vi anordnade alltså en starkeman tävling för laget. Det var lite tråkigt att bara 7st ställde upp och av dem som ställde upp var det förstås bara de starkaste. Vilket förstås med förde att jag kom sist dock kom jag inte sist i en enda gren men totalt sett blev jag sist.

Grenarna var.

Säckbäring ca 60-70kg säck

Vi bar säcken 10m ställde ner den på ett bord och bar den tillbaka 6 vändor. Gick OK för mig kunde varit lite snabbare.

Oskar flyttar


Arm över arm släde ca 160kg

Sittandes med bena mot en stock dragandes en släde 10kg, 75kg viktplattor samt ett lastbilsdäck ca 75kg. Denna grenen gick snabbt så gjorde du fel så straffade det sig direkt vilket jag gjorde borde använt benen vilket jag inte fick in i början.

Peter drar

Däckvält upskattavikt ca 200kg

10 flippar 5 åt ena hållet och sen 5 tillbaka. Här visste jag att jag inte skulle gå så bra då jag brukar ha problem med greppet vilket jag även hade den här gången. Jag tog det dessutom ganska lungt då denna känns i ljumsken/magen.


Bägarn flippar


Farmerwalk bärandes ca 80kg 100m på tid

Gick okej men borde sprungit snabbare dessutom börja vikterna snurra sista vändan.


Jonas tar i


Överlag kan man säga att jag borde tagit i mer och chansat mer, sprungit nsabbare å så vidare. Nu jävlar ska jag se till att göra bättre ifrån mig till nästa år. Rikard vann som väntat och det ganska överlägset och Oskar var en lika överlägsen tvåa. Fullständiga reslutat kommer.

Jag, Bägarn, Heman, Satan, Peter

Jonas, Oskar

Inga kommentarer: