torsdag 9 april 2009

Mer sjukdom men ändå ett besked

090409

Har haft ett sår på hakan som inte velat läka trots att jag tvättat det noga och kört med en salva jag köpt på apoteket. Helt plötsligt får min tjej halsfluss och jag börjar ana ugglor i mossen. Hon har samma slags halsont som jag hade när jag var på kurs i Gävle veckan inna landslagslägret i Malmö troligtvis hade jag halsfluss då men den har läkt av sig själv, inte riktigt dock då jag varit lite små krasslig detta trots landslagsläger och lite små träning jag gjort under tiden. jaja jag kollade iaf upp såret som med största sannolikhet är svinkoppor som är samma slags bakteirer som halsfluss(streptokocker) så nu får jag fortsätta behandla såret som jag gjort men jag skall vara ännu nogrannare med handhygien samt att jag käkar antibiotika. Jag missar därmed att spela träningsturneringen i Trellborg nu i påsk men Holland näst helg ska inte vara i fara om allt går bra. Det positiva är att jga får träna själv om jag känner mig bra då infektionen är lokal på hakan, att jag inte fick spela beror på smittorisken.

3 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Åh, vi som tränat brottningsakrtiga kampsporter är rätt vana. Svinkoppsepidemier kommer ett pargånger om året. Var noga med att tvätta öppna sår och var uppmärksam på sår som inte läker. Behandla med sprittvättning och microcid (receptfritt på apoteket). Om det inte går över så måste du behandla med antibiotika.

Smittar jäkligt lätt, så var försiktig med att ha det öppet under smittan.

Martin Altemark sa...

Länka om mi till crossfituppsala.se istället för .com förresten

Bear sa...

Kom ihåg att det är pest-vätskan i såren som sprider skiten vidare, så det kan faktiskt vara bra att låta det hela torka. Tänk dock på att du kan "smitta dig själv", så låt inget rinna ned eller kladda någon annanstans på kroppen för då sprider det sig. Hoppas det läker snabbt, men det är ju läge för mer crossfit! ;)
Förresten, har du sett den här: http://www.crossfitfootball.com/ ?