måndag 20 april 2009

Holland

090418

Match mot holland alltså.

Hela hlegen hade känts bra både för min egen del och för laget. Det var en del lösa knutar som löstes på träningarna före matchen. Själv ändes allt bra jag var i fysik form och kände mig lugn och bekväm hela resan.

Jag fick börja matchen på bänke och fick se en första halvlek där Holland utnyttjade den starka vinden i ryggen med sparkar så vi tvinades att speal på våran halva, de hade bra tryck men till en början inga farliga chanser de gånger vi spelade på deras halva såg vi farliga ut, hade en jätte chans när de lede med bara 3-0 men det rann ut i sanden. Sedan orkade vi inte stå emot riktigt och de fick ett par-tre försök framförallt på våra egna misstag. Misstag (i framförallt försvaret) som kunde minimeras om vi hade haft mer tid att nöta dessa grjor tillsammans. Om jag inte minns fel så ledde Holländarna med 22-0 i halvtid.

Andra halvlek inledde vi starkt med en del klara chanser för försök redan efter ett par minuter. Med breaks från framförallt våra två centrar som var de bästa på planen även våran nye klunghalv gjorde många bra saker och kommer att vara nyttig för Sverige i många år framåt. Tillsist gjorde vi ett par försök innan tempot sjönk lite igen och holländarna kunde fixa ett par för sök när vi som mest var på gång in matchen. Ungefär nu kom jag in när det var ca 15 min var kvar under den tiden började vi pressa igen och kunde göra två försök till.

För min egendel i matchen är jag nöjd tog de tre inakst som kastades på mig hann springa mycket och var inbladad i förspelet till sista försöket så jag är nöjd.

Hela helgen har varit skit kul och gett mer smak och nu skall jag verkligen göra allt för att få stanna kvar i truppen.

Jävlar nu ska tränas.

1 kommentar:

AnnaHector sa...

tack for uppdateringen, ville du inte lmna i inlagget att de faktikt var n kick som var framspelet?!! BRa gjort, trana jarnet