torsdag 30 juli 2009

FGB

Ett rent helvete.

Idag träffades vi ett gäng som tränar crossfit i Vänersborg för att köra Fight gone bad och se på Every Second Counts. Alla kunde inte komma vilket var synd det som var ännu mer synd var att de som var där så kunde inte alla träna, Land var sliten, Käck kände av si axel och körde mainsite istället och Peter har varit sjuk. Bullshit säger jag, hur som helst hade vi mycket trevligt. Dessutom så fick BJ och Citron prova CF för första gången vilket var kul. Reslutat

Fighit gone bad
Max antal repetitioner per övning(calories på concept 2-rodden). 1 minut per övning. 3 varv. 1 minuts vila mellan varven. Följande övningar:
Wall ball (M: 9kg K: 6kg) till 3m
Sumo Deadlift High Pull (M: 35kg K: 25kg)
Boxhopp 50cm
Push press (M: 35kg K: 25kg)
Rodd

Vi subbade rodd mot Burpees.
WB 30 21 15
SDHP 25 20 13
BJ 32 20 20
PP 18 10 10
BUR 12 9 8

Tot 263

Siktade på 300 reps men det gick ju inte, de tre första övnigara snittar jag för 300 men PP gick inte då högeraxlen inte orkade och Burpees är burpees ännu mer än vanligt efter de andra övnigarna.

BJ starka 243 tror jag 8
Citron respektabla 140 ca

090729
Hela gänget utom Land somm håller i kameran.

Från Vänster Jag, Citron, BJ, Peter, Käck

2 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Ja, burpees är burpees - vilken tur att jag inte hade möjlighet att komma,det låter inte alls som semester det där passet ;-)

Kanske nästa gång?!
Vik.

Linus sa...

Nä det var inget att rekomendera men samtidigt kan jag varmt rekomendera det.