torsdag 26 februari 2009

Kettlebells

090225

Körde lite kettlebells idag och skivstång idag.

Uppvärmning.
Jag bör väl säga att jag varje pass kör endel rörligets- och mobiltetsövningar som uppvärming typ, utfall, OH böj, olika sparkar och bensvingar, lite kipping pullups, lite handstående en del SAQ ibland. Detta gör jag alltså innan varje pass. Sen lägger jag iblan till lite olika grejos som snabb teknik träning. Idag blev det DU 7 i rad idag, det går framåt, samt lite Burenger wu clean style idag.

Sen körde jag HPC
3x1-1-1-1-1
50-60-70-80-85

Känner att jag behöver bli starkare här och ska köra lite mer HPC, jag kommer nog forsätta köra mina styrke pass så som jag gjort det sista med ett skivstångs lyft (HPC, sn, olika böj, mark) och sen endel KB och avsluta med tabatas eller liknande.

Idag blev det

TGU 24kg 3/3, 3/3
KB C&J 32 kg 3/3, 3/3
KB C&Pr 24 kg 2/4, 2/4
Armhävningar på KB,s fötterna på samma nivå som händerna 12,10,8

Sist men inte minst 5 min snatch test 16kg 110 reps
10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10, 5/5 tot 1760 kg

Kändes helt okej min högra axel/arm är mycket svagare än min vänstra vilket måste jobbas med. Snatch testet kändes bra har inte provat tidigare men det gick ju bra.

Appropå kettlebells så skall jag försöka ta hit (Vänersborg) Olof från Spartan Kettlebells i höst för att hålla en endags kettlebells introduktion. Hör av er till mig om ni är intresserade av att medverka.

Inga kommentarer: