fredag 6 februari 2009

090203

OL

Var på Lidköpings TK och fick lite tips av en riktig OL coach.

Vi började med ryck som vi gjorde ovan i från ed ryck böj. Sen körde vi en slags muscle snatch och sen riktigt ryck från de tre olika positionerna med början från high hang. Plus en övning som jag inte kommer ihåg vad den hette men gick ut på att man drog från marken upp till mitt på lår sen ner tillbaka och sen ryckte jag. Vi körde på ganska låga vikter men gjorde ett par ryck på 40 kg som kändes riktigt bra.

Efter det körde vilte snabbt frivändning oxå med ungefär samma metod uppifrån och jobba oss ner mot marken men med mindre volym än rycket.

Sammanlagt tyckte han att jag hade bra teknik framförallt eftersom jag är självlärd. Det han anmärkte på var att svanka mer i ryggen och på så sätt bli tightare i hela magryggpartiet vilket jag märkte själv samt att luta mig lite mer över stången, vilket delvis berodde på flexibiliteten(vilke inte var dålig men kunde vara en aning bättre). Allt som allt var det väldigt kul och lärorikt.

Inga kommentarer: