måndag 4 maj 2009

Kroatien

090430-090502

Har hunnit med mucket över helgen.

Itorsdags tänade jag med laget lätt innan avresan till Kroatien för landskamp. Tidigt frdag morgon bar det av mot landvetter och tre fylgturer senare landade vi i Splt på den kroatiska kusten. Vi tränade realtivt tufft den eftermiddagen inför matchen dagen efter.

På lördag förmiddag hade vi ett lätt pass innan matchen. Efter träningen fick jag reda på att jag skulle starta matchen, min första start i landslaget. Själva matchen gick ok för min del men dåligt för laget vi spelade jämt i första halvlek när de hade vinden i ryggen (3-3) sen i början av andra gick vi upp iledning och ledde med 13-6 sen vet jag inte vad som hände. De började använda sina forwards mycket och vi fick lite problem, domarn hjälpte inte till genom att konskvent blåsa för att vi inte stod på bena/inte släppte tacklaren/hade händerna på bollen i ruck mdeans de kunde dyka över bollen hur som helst. Alla straffar gjorde att de kunde spela nere hos oss. Att deras två försök dessutom kom efter två tveksamma inkast.

Men vi borde ha anpassat oss till domare och koncetrart oss på att tackla ner deras tjockisar, de fick vinna alldeles för mycket mark vi skulle ha avgjort matchen med ett försök till när det stod 13-6.

Min egen insats var helt ok, jag fick några turnovers och var uppe i gissningsvis 10-15 tacklingar. Jag tog kanske fel beslut vi dett par tillfällen och gav bort en straff men inga avgörande fel, jag kan doch förbättra många aspekter av mitt spel så det är bara att gnugga på. Vi för de hur det blir i höst jag är fullt medvetn om att jag har fått chansen för att en del spelare har varit skadade och borta, men jag hoppas och tror att jag bevisat tillräckligt för att få vara med i fortsättningen.

Vila i dag och trloigen inget på egen hand för än rugbyn i morgon kväll då det känns ordentligt i kroppen.

Inga kommentarer: